FOCUS AND SCOPE

Wacana Didaktika (Journal of Thought, Educational Research and Science) publish articles on education, language and literature (Indonesian or English) along application of science (physics, biology and chemistry) from various perspectives, covering both literary, conceptual thought and prioritized result of research in the field learning and science applications. The Journal put empahis on aspects related to:

  • Education curriculum and Learning media
  • Language and Literature (Indonesian or English)
  • Assessment and educational evaluation
  • Learning and science applications
  • and other educational and learning discourses

 The journal, serving as a medium of communication used by researchers, lecturers, teachers, practitioners and student university for the study of education, language and literature (Indonesian or English) along application of science (physics, biology and chemistry), supports focused studies of particular themes & interdisciplinary studies in relation to the subject. It has become a medium of exchange of ideas and research findings from various traditions of learning that have interacted in the scholarly manner.

 

Wacana Didaktika (Jurnal Pemikiran, Penelitian Pendidikan dan Sains) menerbitkan artikel dengan tema pendidikan, bahasa dan sastra (Indonesia atau Inggris) serta aplikasi sains (fisika, biologi dan kimia) dari berbagai perspektif, meliputi studi literatur, pemikiran konseptual dan memprioritaskan hasil penelitian dibidang pembelajaran serta aplikasi sains. Jurnal ini mengutamakan kajian yang terkait dengan:

  • kurikulum pendidikan dan Media pembelajaran
  • Bahasa dan sastra (Indonesia atau Inggris)
  • Penilaian dan evaluasi pendidikan
  • Pembelajaran sains dan aplikasinya
  • Dan wacana Pendidikan dan Pembelajaran lainnya

 Jurnal ini berperan sebagai media komunikasi yang digunakan peneliti, dosen, guru, praktisi dan mahasiswa, untuk  mengkaji pendidikan, bahasa dan sastra (Indonesia atau Inggris) serta aplikasi sains (fisika, biologi dan kimia), mendukung studi yang fokus terhadap tema dan kajian interdisipliner tertentu terkait dengan scope jurnal. Jurnal ini akan menjadi media pertukaran gagasan dan temuan penelitian dari berbagai tradisi pembelajaran yang berinteraksi secara ilmiah.